DU HAR BRUG FOR EN VANECOACH

For hvis det
var "så enkelt"
at tabe sig

– så havde du jo gjort det!

Kender du de vaner, der bare træææææækker
dig væk fra målet om vægttab?

Så har du sikkert også tænkt, at du bare skal lade være med at … og at … og at …

Men hvis det var så enkelt at tabe sig, så havde du jo gjort det!

"Hvorfor er det så pokkers svært?", tænker du?

 

Det er det fordi, det er handlinger, der kører på autopilot, og du gør det uden af tænke over det – og er ikke din skyld!

 

En vane består af en trigger, en handling og en belønning. Det er især trigger og belønningen, der er interessant at have fokus på. Hvad er det, der udløser handlingen, og hvad får du ud af det?

Du kan ikke bare stoppe med at gøre noget, der skal sættes en anden handling i stedet. Der skal laves et nyt mønster i hjernen, og her kan jeg hjælpe dig. Hos mig er det det lille skridt, den lille ændring, der er i fokus. At lave ændringer, kræver energi og store og omfattende ændringer - som fx at starte på en slankekur -kræver virkelig meget energi og fokus, fordi du i rigtig mange situationer, vil skulle handle anderledes end du plejer. Det er også derfor, det ofte mislykkes, fordi man ændrer alt for meget på en gang. Det ender med at blive uoverskueligt og for svært at få til at hænge sammen med hverdagen.

Det er en vanesag at ændre livsstil,
derfor har du brug for en vanecoach

At ændre vaner er en læringsproces, derfor prøver vi forskellige redskaber af, for at finde det der passer dig bedst. Vi tager udgangspunkt i de vaner du helst vil arbejde med, jeg kan hjælpe dig med at finde dem der bedst muligt hjælper dig med at komme ned i vægt.

Det er vigtigste er at ændringerne fungerer i din hverdag, frem for hvor meget du taber dig. Hvis du får fundet og ændre de vaner der gør at du er i kalorieoverskud og får dem ændret så du kommer i kalorieunderskud, så vil vægten følge med ned.

Handlinger, vi udfører vanligt, udgør en kæmpestor del af vores hverdag. Vaner er automatiske handlinger som vi udfører, ofte uden at tænke over det. Fordi de er så stor en del af hverdagen, er de også af afgørende betydning for din sundhed

En lille ændring, som bliver gennemført hver dag, hvor du med et lille skridt hele tiden kommer nærmere dit mål

Et eksempel kunne være at spise 1 portion aftensmad mindre hver dag. Hvad ville sådan en ændring betyde?

1 portion aftensmad mindre =

- 400 kcal/dagligt

- 2800 kcal/ugentligt

- 145.000 kcal/årligt

vanecoach-tabe-sig
vaegttab-rådgivning-en-til-en

Individuelt forløb

Når du er i et forløb hos mig, er det dig der sætter målet. Det er dig, der går vejen, – men jeg er med dig hele vejen og guider i, hvilket lille næste skridt, der kan hjælpe dig tættere på dit mål. Hos mig er fokus på den lille ændring, som du kan gennemføre hver dag.

familieterapi-vaegt-livsstil

Familie forløb

I familie forløbet arbejder vi med, hvordan I som familie får en sundere livsstil ind i hverdagen. Vi arbejder med hele familien eller med hvordan i støtter f.eks. et barn med overvægt i sunde og varige vaner – alt sammen i små skridt, hvor alle i familien kan være med.

vaneCoach-Line-Bentsen

Skal jeg hjælpe dig til en sundere livsstil?

Jeg hjælper gerne med at sætte nogle rammer hvis det er en hjælp for dig, men jeg opsætter ikke mål for hvor meget du skal tabe dig. Vægttab kan svinge meget og du skal opleve at du har succes, selvom vægten står stille, nogle gange er der nogle ændringer der kræver meget arbejde, og at lykkes med en ændring er en stor sejr som måske ikke kan ses på vægten lige med det samme, men sejren er der, og den skal fejres – vægttabet skal nok følge med.

— Line Bentsen

Er du bare klar til at prøve noget nyt?

Kontakt mig for en uforpligtende snak og lad os sammen finde dit første lille skridt mod dit mål.